עיצוב שיער והחלקה – הכל כשר?

עיצוב שיער והחלקה – הכל כשר?

כל אחת מאתנו רוצה להיראות מיליון דולר, ועדיף גם לשמור על הבריאות בעת ובעונה אחת. במציאות לעיתים מזומנות למדי המרדף אחרי היופי עלול להעמיד אותנו בקונפליקט בין השניים.

האם החומרים הטבעיים של חלק מההחלקות הופכות אותן לבריאות וטובות יותר מאשר החלקות אחרות? האם אין דרך אחרת לעיצוב שיער באופן תמידי מבלי שהדבר יזיק לשיער שלנו? והאם יש אמת בדבריה של סבתא- שטוענת שהכי בריא לשיער זו מטפחת צניעות? על עיצוב שיער והחלקה והקשר בין השניים לבריאות השיער- לפנינו.

 

מה זה שיער בריא?

ישנם מרכיבים רבים לבריאות השיער: אכילה נכונה המשלבת וויטמינים, שמפואים ללא מלחים וחשיפה לשמש הם בין הגורמים העיקריים. בנוסף, גם טיפולי היופי השונים צריכים לעמוד בסטנדרטים גבוהים כדי לא להזיק לשיער שלנו. ואולם, כיום, המודעות לבריאות השערה הולכת וגדלה ולא כל פעולה על השיער פוגמת בו.

כך למשל חברות צבע מסוימות משווקות כיום תחליפים בריאים ואף מטפחים לשיער, שלל חומרי העיצוב לשיער (משמן, דרך קרם ועד מוס) הופכים יותר ויותר טיפוליים ואפילו פתרונות צמיתות לשיער כגון עיצוב שיער והחלקה נעשות בשיטות בריאות יותר ויותר.

 

להתאים את השיטה

חשוב לציין כי קיימות שיטות שונות של החלקת שיער וכל אחת מתאימה לאישה אחרת. לכל אחת יש גם יתרונות שונים, אך ביסודן- רובם לא מזיקות לשערה כלל או כמעט ובכלל. החלקה יפנית למשל משתמשת בשיטה של עיצוב תרמי ושינוי סיב השערה ע"י חומרים הכוללים גם מגוון חומרים מזינים, שהופכים את ההחלקה למשקמת שיער.

החלקה ברזילאית עובדת בשיטה אחרת- של עיטוף השערה- והיא במקורה שיטה לשיקום שער בעלת "תופעת לוואי" רצויה זו של החלקה.

על הטבעי והכימי

ואולם, שתי ההחלקות הללו משתמשות בחומרים כימיים עבור התהליך. בשוק קיימות גם כמה החלקות המבוססות על חומר טבעי, כגון סברה או החלקה טבעית הקרויה גם קליאופטרה. אלה מתבססות על חומרים טבעיים בלבד כדי להגיע לתוצאות הרצויות של החלקת השיער.

שורה תחתונה:

לא משנה מה הטיפול שתחליטו לבצע בשיער שלכם אל תתפשרו על הבריאות. גם אם מדובר בעוד כמה מאות שקלים או בעוד כמה שעות המתנה- תמיד תבחרו באופציה הבריאה יותר אצל מעצב השיער המנוסה והאמין. אחרת תישארו קירחות, תרתי משמע.